11_listopada dsc06010 dsc06272 f01 f02 f03 foto101 foto102 foto103 foto104 foto105 foto_106 foto_107 foto_108 foto_109 foto_110 foto_111 foto_112 foto_113 foto_114 foto_115 foto_117 kapela_wraz_z_zpoit_grochowiacy mlodzi_jaslaniacy_2 obraz_121 plac_gen_sikorskiego
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Informacja dla użytkowniów paneli solarnych - Start - Tuszów Narodowy.

 

Pobierz PDF

Start

 
2020-04-20

Informacja dla użytkowniów paneli solarnych

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIÓW PANELI SOLARNYCH
zamontowanych w ramach projektu
„Eko – energia w gminach: Tuszów Narodowy - Mielec”.

Przyczyny występowania „Alarmu” w sterownikach solarnych.

Sygnalizujący się dźwiękiem i miganiem ekranu „Alarm” w sterowniku solarnym to nic innego, jak informacja dla użytkownika o osiągnięciu temperatury maksymalnej wody użytkowej w zbiorniku.

Przy dniach słonecznych i niewystarczającym zużyciu wody ciepłej, ciepło dostarczane przez kolektory nie ma się już gdzie magazynować. Temperatura w zbiorniku zostaje doprowadzona do maksymalnych 86 stopni Celsjusza i następnie pompa solarna przestaje transportować „ciepło” z kolektorów do zbiornika, tak, aby uniemożliwić zagotowanie się wody w zasobniku. Skutkiem tego jest ogrzewanie przez słońce paneli do bardzo wysokich temperatur.

Informacja „Alarm” pojawia się w momencie, kiedy kolektor przekracza temperaturę 150 st. C.

Uwaga: Przy nawet krótkotrwałej przerwie w dostawie energii elektrycznej w słoneczny dzień, po powrocie napięcia może wystąpić „alarm”. Spowodowane jest to brakiem odbioru ciepła z kolektora w czasie awarii zasilania. Kolektor nagrzewa się wtedy mimowolnie i po przekroczeniu temperatury maksymalnej 150 st. C system nie włączy się. W takim przypadku, ogrzewanie wody z kolektorów nie wystartuje do momentu spadku temperatury T1 poniżej 150 st. C.

„Alarm” nie jest usterką, ani awarią kolektorów !!!
Wyżej wymienione przypadki nie kwalifikują się do zgłoszenia na serwis!

Alarmy występujące sporadycznie, nie stanowią podstaw do zmartwień, jeżeli jednak sytuacje takie będą występować często i systematycznie, konieczna będzie wizyta serwisu (nie objęta gwarancją i odpłatna). Powodem tego jest fakt, że czynnik (glikol) w układzie solarnym doprowadzony do temperatur większych niż 150 st. C przechodzi w stan gazowy.

Przy wielokrotnym doprowadzeniu glikolu do tego stanu instalacja ulegnie zapowietrzeniu i wymagać będzie interwencji serwisu. Dodatkowo wygrzewany glikol do takich temperatur szybciej straci swoje właściwości przewodności cieplnej.

Co zrobić gdy włączy się ALARM ?

Kiedy alarm się już włączy, niestety nie mamy na system większego wpływu. Możemy jedynie starać się je ograniczać lub do nich nie dopuszczać. Zostanie to opisane w punkcie poniżej „Sposoby na zapobieganie Alarmom temperatury maksymalnej”.

Alarm zniknie, kiedy temperatura kolektora spadnie poniżej 150 stopni C. Przyjdzie większa chmura, czy nastanie wieczór. Jeżeli mamy łatwy dostęp do paneli, możemy je zakryć materiałem.

Irytujący dźwięk wyłączyć możemy wykonując kolejne ruchy: Klikamy w sterowniku Menu używając pokrętła. Wybieramy opcję OBSŁUGA, kolejno DŹWIĘKI, wyciszamy głośność i akceptujemy przyciskiem OK.

Sposoby na zapobieganie Alarmom temperatury maksymalnej.

1. Kluczową rzeczą jest odbiór wody ciepłej. Przy wystarczającym rozbiorze CWU, alarmy nie będą występować. Gdy Alarm się już włączy „wylewaniem” gorącej wody nic nie osiągniemy, ponieważ to nie ochłodzi nam kolektora.

2. Zmieniamy temperaturę zadaną: Menu-> Nastawy-> Tzcwu-> na mniejszą niż jest. (Kwestia indywidualnego dostosowania według własnego zużycia wody i potrzeb).

3. Ustawienie trybu schładzania nocnego: Menu-> Nastawy-> Schładzanie nocne-> Tak-> Akceptujemy Ok. Ponadto możemy dostosować zakres pracy schładzania. Ustawiając temperaturę załączenia, decydujemy od jakiej temperatury schładzanie zadziała, np. ustawiając 75 st. C schładzanie zadziała, jeżeli temperatura w zbiorniku na noc pozostanie równa lub wyższa zadanej. Temperatura wyłączenia schłodzenia decyduje o tym do jakiej temperatury instalacja będzie starała się wychłodzić zbiornik. Schładzanie nocne działa tylko od godziny 00:00 do godziny 5:00. Schładzanie nocne wystudzi nam tylko dolną połowę zbiornika i działa w oparciu o temperaturę T2, dzięki czemu rano będziemy dysponować połową zapasu ciepłej wody.

4. Przykrycie baterii solarnej. Jeżeli mamy wygodny i bezpieczny dostęp do zespołu kolektorów możemy przykryć je materiałem. Zapobiegnie to nagrzewaniu się solarów. Takie rozwiązanie skuteczne będzie również przy awarii zasilania.

W przypadku zmniejszenia się liczby użytkowników instalacji (domowników korzystających z wody), możemy zdecydować się na przykrycie stałe kolektora/kolektorów. Najlepiej wykorzystać jasny, naturalny materiał. Kolektory należy przykrywać po jednym w całości. Baterię przykrywamy zaczynając od kolektora bez czujnika. (Solar
z czujnikiem poznamy po wpięciu rury i czujnika w prawym bądź lewym górnym rogu kolektora i przykrywamy go jako ostatni).

Kiedy zgłosić „Alarm” na serwis.

1. Uszkodzone czujniki.
a) Informacja na sterowniku T(1,2,3,4)-Error.
b) Czujnik przekłamuje i pokazuje nie realne temperatury. Np.: czujnik T1 pokazuje w nocy lub w złą pogodę wysokie temperatury.

2. Instalacja została zapowietrzona, lub brakuje ciśnienia w układzie. Jeżeli woda w zbiorniku nie nagrzewa się, pompa solarna pracuje, a kolektor (T1) łapie wysokie temperatury.

Uwaga: Sprawdzić czy nie było przerw w dostawie energii elektrycznej.

Opublikował: Łukasz Furtek
 
  • Internetowa Giełda Rolna Agro-Market24
  • Ogólnopolska Karta Seniora
  • Podkarpacki System e-Administracji Publicznej
  • Serwis informacyjno - usługowy dla przedsiębiorcy
  • Umów wizytę w urzędzie skarbowym
  • Wiarygodna firma
  • Własna firma w sześciu krokach
  • Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
  • Krajowa Administracja Skarbowa
  •  Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna
  • Karta dużej rodziny
  • Pomoc w zarządzaniu mikro firmą
  • Portal gdziecko.pl
  • Rodzina 500+
  • Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podkarpackie
  • Świadomi zagrożenia
  • Wybory Prezydenta RP 2015
  • Podkarpackie
  • Wrota Podkarpackie
  • Powiat Mielecki
  • Powiatowy Urząd Pracy
  • STOP Korupcji
  • Rządowe Centrum Legislacji
  • Europejski Fundusz Społeczny
  • Kapitał ludzki
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Regionaly Ośrodek EFS
  • Orlik 2012
Gmina Tuszów Narodowy,
Tuszów Narodowy 225, 39-332 Tuszów Narodowy
tel.: 17 774 37 20, email: gmina@tuszownarodowy.pl
NIP: 817-198-47-40
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x